resumé


Januari
 
började med en lugn nyårsafton på långgatan som vanligt. Hade som nyårslöfte att börja äta och sova rätt, gick ju käpprätt åt helvete hela det här året :p. Bilen gick sönder, blev lagad. Sov lite, plugga mycket. Flyttade från Gammelstan till Porsön.



Februari
Städade ur min gamla lägenhet och stängde dörren till den för sista gången. Längtade till sommaren. Praktiserade. Inflyttningsfest på professorsvägen. Åkte till sthlm med Sofia för att se kent, hängde med finaste Hanna och träffa majkthedike. Var och provtränade på STIL med Sofie. Drömde mig utomlands.

 




Mars
Forsatte att längta till sommaren. MVBKfilmen gick på bio. Träffade Micaela. hade pluggångest. Åt våfflor. Festade.



April
Det blev påsk och jag fick träffa mina kusiner. Ännu en praktik. Hängde i stugan med familjen. Var mycket i Vuollerim. Såg Hoffmaestro. Farfar blev dålig och lämnade oss i slutet av månaden. Jag hade panik över b-uppsatsen och allt som kom på en och samma gång.



Maj
Var på valborgsdansen i vanlig ordning. Fick dillle på att måla naglarna. Var på farfars begravning. Fixade håret. Letade musik och var förbannad på en slagskämpe som petat i min bror. Sommaren kom. Letade resor med Hannsing. Bokade en resa till turkiet med Hanna. Köpte en systemkamera.



Juni
Provade jobba på IVA, inte min grej. Provfotade med systemkameran. Firade födeledagar däribland även min egen. En vecka i Turkiet med Hanna, en otroligt bra och givande vecka på alla sätt och vis. Spelade bilbingo. Jobbade. Firade midsommar och tänkte börja träna.



Juli
Spenderade en helg hos mormor och morfar med familj och släkt, målade hus, åt & drack gott och hade det trevligt. Söp och härjade hela kulturkraftveckan. Gick många promenader med mor och bror. Fiskade och umgicks med fina bröder. Morbror med familj kom på besök. Solade och badade. Var less på en situation som höll på att driva mig till vansinne. Besökte PDOL och bodde i förtält på campingen.



Augusti
Drog på lulekalaset med syskon och vänner. Fick en stukad fot, spenderade en halv dag på akuten och fick hoppa på kryckor resten av helgen. Gjorde smörgåstårta med broooschaaan. Grillade och hängde ännu mer med broooschan :). Var tvungen börja ta tag i skolan igen. Var otroligt sugen på ännu en utlandsresa. Var på höstmarknaden. Återvände till luleå igen.



September
Fann nya vänner och tappa andra. Kände mig tjock. Mamma och Kim kom på besök. Var med på en rättegång. Var på hippiefest. Funderade på att skaffa gymkort. Blev spådd om min framtid (än har ingenting slagit in :p). Röstade blått. Gick ner i vikt. Letade musik. Tjejkvällar. Festade. Pluggade. Fixa håret.




Oktober
Var i Vuollerim. Träffade mormor och morfar. Bytte däck. Var sjukligt less på mina halsproblem. Festade. Micaela och Micke kom tilll stan, kärt återseende. Blev brunhårig.



November
Umgicks massor med min forna fiende och nu helt underbara vän och vapendragare Magda. Firade allhelgona i gällivare med ett gäng tjejer. Pluggade. Spontan åkte snowboard med Magda och Lina. Fick en gratis månad på inpuls av Magda och började ta tag i träningen. Therese och Jonas fick en otroligt gullig dotter.




December
Skaffade gymkort på stil. Julpyntade. Pluggade. Julhandlade med Kent och Kim. Tapetserade med Magda. Var på glöggkvällar. Börja fundera på att bli ljushårig igen. Fick antibiotika och remiss till sunderbyn för min hals. Bakade julgodis. Bodde på hotell i skellefteå tillsammans med familjen. Firade jul. Jobbade. Umgicks med Magda. Festade.



2010 har varit mycket mindre dramatiskt än på länge. Det har varit ett lugnt år. Ett singel år med alldeles för mycket festande. Jag har funnit och tappat vänner. Det har varit mycket snack om skola och träning men jag har varit sämst på att hitta motivationen i någonting. Jag har sovit allldeles för lite och inte allls tagit hand om mig själv. Men jag har lärt mig mycket om mig själv och jag anser själv att jag har blivit en bättre människa. Jag vet att jag än idag har många människor som ser mig på ett visst sätt som jag önskar att ingen såg på mig. Men jag lär mig av mina misstag och jag tror att 2011 kommer bli ett ännu bättre år. Innan året är slut hoppas jag att jag har hittat mig min livskamrat och blivit en utomordentlig sjuksköterska. Men framförallt hoppas jag att jag är en så bra och underbar vän som de vänner jag idag har är mot mig.






seeeees!

KOMMENTARER


Micaela

Jag saknar och älskar dig min Kaj!

2011-01-14 // 14:30:51
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: