sjuk?

i två års tid har jag haft halsproblem, hostat, slemmat, svårt att svälja och andas. Det känns helt enkelt som att min  hals blivit betydligt mindre, att det helt har svullnat igen. Förra hösten gick jag till vårdcentralen då problemen hållt på i ett år och jag fick inse att det inte handlade om en långvarig förkylning. Läkaren lyssnade på min lugnor, de tog massa blodprover och gjorde en spirometri. Blodproverna visade endast på allergi mot katter, ingen infektion och spirometrin visade på nedsatt lungkapacitet. Läkaren trodde på astma. Först fick jag bricanyl vilket inte hjälpte över huvudtaget. Fick börja med pulmicort istället och då försvann min ständiga hosta och spirometrin visade på bättre lungkapacitet. Sen dess har vi inte gjort mer, men jag har fortfarande alla övriga problem förutom hostan och nu är jag less. Har börjat kika ner i min egen hals och har upptäckt att ena halsmandeln är uppsvullen, nu vet jag ju inte hur länge det varit så men eftersom jag inte är förkyld i övrigt så antar jag att det är dags med ett nytt samtal till vårdcentralen. Det känns så jobbigt men att inte kunna sova är rätt jobbigt i längden. Så imorgon ska jag ta tag i det, jag lovar..

Nu blir det sängen.
sovgott

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: