det hände en grej..

jag har inte pluggat ännu. Emil ringde mig och ville att jag skulle komma in till stan, tvekade först men när han bad snällt om att jag skulle köra hem honom så tänkte jag att det kan jag väl ändå göra. När jag svängde ut från tallvägen hörde jag hur det lät under bilen, har gjort det en tid nu lite till och från men sen har det varit lugnt. Stannade iaf på statoil för att kolla under bilen om det hängde nå löst, det gjorde det inte. Precis som alla andra gånger såg jag ingenting. När jag sen skulle vända och köra vidare går det inte. Det går verken backa eller köra framåt! Så jag får snällt vandra in på statoil och be den snällla kassakillen om hjälp, han provar också att köra den men liksom jag kommer han ingen vart. Han tror attt det är drivknutar, eller drivaxeln som är trasig. Ringer pappa iförtvivlan, i vanlig ordning blir han alltid lika upprörd och diskuterar i allt möjligt. Inte för att han är upprörd att jag har hett sönder nå utanför att han inte förstår vad som är sönder och att jag inte kan förklara för att jag inte vet vad nå är och han kan inte se vad som är felet.

Jag ringer iaf Emil och meddelar att jag inte kan hämta han för att bilen gått sönder, så han ringer Micke och säger att dom kommer och hämtar mig. Statoilkillen hjälper mig att skjuta undan bilen på sidan och sen får jag sitta inne på statoil och vänta tills Emil och Micke dyker upp som två änglar och skjutsar hem mig. Så den här kvällen har minst sagt inte gått nå bra för mig. Jag är fortfarande helt okunning i det jag ska kunna till tentan på torsdag och har nu även en trasig bil, det här suuuuuger.

tack till killen på statoil, Emil, Micke och pappa (i förväg för att jag vet att han kommer hjälpa mig att fixa den ellet att den åtminstone bli fixad).

godnatt

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: