hoja

Influensa är en obehaglig virussjukdom som kännetecknas av hosta, muskel- och ledvärk, huvudvärk och feber mellan 38 och 40 grader. Sjukdomen varar normalt 3-5 dagar, men man kan vara trött i 2-3 veckor efteråt. Det är speciellt vanligt med influensa under vinterhalvåret.

Halsfluss är en infektion i halsmandlarna som beror på bakterier eller virus. Vid halsfluss gör det ont att svälja och du kan få feber. Barn kan få hosta och snuva.


det är nog något av det här jag drabbats av, symptomen stämmer ju gode bra! Ååh förhoppningsvis är det nog bara en vanlig feber och en vanlig hosta, men när båda kom helt plötsligt sådär samtidigt, då blir man ju lite fundersam..

Nu väntar jag på mannagrynsgröt, äntligen kanske jag få bli lite ompysslad. Det är ju det enda postiva med att vara sjuk :)
Har även ringt och sjukanmält mig på sunderbyn, och min handledare var fortfarande sjuk så det var väl lika att jag får byta dag. Problemet är bara att jag hoppas bara min ultimata patient för uppgiften är kvar tills dess. Det är dock inte lika troligt :(

jaja nu ska jag vila lite, innan iprenen går ur och det blir omöjligt att sova!
lika gladare nu va? :)
hehe pusss.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: