mitt 2009

Jag borde väl också göra någon slags resumé av 2009 som alla andra gjort..

Januari invigdes tillsammans med min familj, mina grannar, min pojkvän och några till. Det var mysigt. Visade prov på att vara ett bra flickvänmaterial när Robert fyllde 25. Jag var mysig hela januari, det var en bra månad vill jag minnas trots att jag var velig, virrig och väldigt involverad i min skola och glömde ibland bort den person som just då gjorde allt för mig

Februari började ju minst sagt inte bra, vintermarknaden blev dålig. Det blev kaos som sedan lyckades lösa sig och resten av månaden var fin, vi hade det bra. Jag drabbades av influensan och blev om pysslad :) Fick en stor bukett rosor på alla hjärtans dag och i slutet av månaden mådde jag toppen. Bilen blev bestulen på min stereo :( men min otroligt jobbiga granne flyttade :D

Mars, provade på att jobba på Leos Lekland lite emellan åt. Hängde mycket med Alex igen. Drabbades av förkylningar osv. Pluggade på. Följde melodifestivalen som vanligt. Hade ångest över skolan och saknade maria. Fick veta att mormor hade cancer. Drömde sjuka drömmar. Gjorde misstag. Sårade. Bröt upp.

April var jag förälskad, snabb och intensiv förälskelse. Påsk, stughäng. Praktik i vuollerim. Stöttade bror i hans musik. Lyssnade på kent. Kände mig fri. Gav upp vissa saker. Insåg andra saker. Saknade.

Maj försökte jag verkligen. Jag var deppig. Jag behövde mina vänner och många fanns där. Jag lät bli att vara själv och var social. Ville utomlands. Längtade till sommaren. Provspelade för en film.

Juni gjorde jag ett sista ryck i skolan. Fyllde år. Fick filmrollen. Försökte intala mig själv att jag mådde bra. Gick på balen med Micke :) Försökte, gav hela mitt hjärta. Blev förkyld igen. Uppskattade mitt fina Vuollerim och mina fina vänner här. Hittade tillbaka till varandra, en del av oss iaf. Alldeles för mysket lögner. Svek. Jag fick igen, hämnd på alla möjliga sätt och det gjorde ont.

Juli fortsatte på ungefär samma sättt, hyffsat bra Kulturkraft förutom allt tjaffs. Var less, gjorde några sista försök att rädda det som inte gick att rädda. Gav upp. Blev singel. Mormor genomgick sin cancerbehandling. Än en gång fanns mina underbara vänner där för mig! Sårad, mådde skit osv. Spelade in filmen

Augusti LK med massa sköna människor. Fick träffa min lulebrudar igen :) Umgicks mycket med Micke, Martin och Emil. Träffade Majk igen :) ångest för att sommaren var slut, glad för att återvända till luleå. Sjukt less på Vuollerim

September återvände till luleå, gammelstad, skolan. Mådde bra. Träffade nya underbara människor. Var mycket med Emil, blev bra fina vänner, insåg att vi var världsbäst. fixade håret. återtog mitt musikliv. blev sjuk IGEN.

Oktober, helt galen månad. Fortsatte vara sjuk. Älskade helgerna, mycket festande. Längtade till kent. Bokade in kent konserten tillsammans med Sofia. Sjukt skol lesss. Mådde otroligt bra. Mys. Långa nätter och sena kvällar. Smygande och spänning. Träffade Hanna igen :). Mormor började må bra. Börja bli nervös inför filmen, huuuuh ångest. Galen fest som slutade med fylletatuering. Var glad över mina  underbara vänner. Tappade mobilen i toaletten.

November fortsatte älska helgerna, gillla luleå. Festade. Firade halloween. Köpte kents nya album. Började fundera på flytt till porsön. Höstdansen tillsammans med mina fina klassstjejer. Vaccinera mig mot svininfluensan. Blev nog lite förälskad. Såg Lars Winnerbäck. Ett tråkigt besked slutade månaden med, sorg på många nära håll.

December bokade jag lägenhet på porsön, bestämde mig för att flytta och sa upp min nuvarande bostad. Vann biljetter till high school musical. Julpyntade. Festade. Köpte ny mobil, Julhandlade med mina bröder. Mådde bra. Weekend på hotell med familjen. Tentaångest. Fylleångest. Less på en viss situation. Smygandet avslöjades. Letade Miss X. Jag, Emil och Ola insåg att vi är bäst! Hittade bra musik. Sa adjö till min klass för ett tag. Återvände till vuollerim. Fira jul. Jobba. Umgås med min familj och mina vänner. Juldansade. Hunnit umgås med tess :).

Jag har nog aldrig mått så bra som jag mått den här månaden eller faktiskt de senaste 3 månaderna. När jag tänker efter så har varje månad det här året egentligen bara blivit bättre och bätttre. Jag mår verkligen toppen och jag hopppas att 2010 fortsätter i samma riktning.


Kärlek till er alla, jag hopppas ni mår lika bra som jag :)
Gott nytt år!





KOMMENTARER


Kärlek till min fina Hedkaj! Vi ses snart igen! (: <3

2009-12-31 // 13:50:08

Sjukt bra sammanfattning! :) Ses ikväll

2009-12-31 // 17:46:20
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: