helgen, stölden, stormen

en liten uppdatering kanske..
ja ihelgen har jag varit i vår huvudstad med Cissi och Levi, plus "tanterna" eller "damerna" beroende om det var cissi eller levi man fråga ;p haha. Vi bodde i en lägenhet vi hyrt av luleå kommun. Helgen har varit sjuk händelserik, lite för händelserik kan man nästan tycka.

Fredag åkte vi tidigt på morgonen, fick stiga upp före fem för att hinna innan vi begav oss mot arlanda vid halv sex. Väl framme i sthlm begav vi oss ut på fik, cafe, resturanger och affärer för att hitta oss nå. Jag visste redan när jag for att jag inte skulle ha råd med nå. Men hur kan man undvika att köpa nå, det är ju inte varje dag men är där och shoppar. Så jag unnade mig ett par jeans, ett par skor, ett linne, strumpor och brunpuder.. Sen tog vi det lugnt på kvällen. Letade resturanger på rådmansgatan men det mesta var alldeles för dyrt. Hittade en fin lagomt billig resturang med bra mat. Såg idol på kvällen, drack vin och tog det bara allmänt chill och somnade hyffsat tidigt.

Lördag vaknade jag av en överdrivet pigg Cecilia, vi fikade och gjorde oss ordning för en hel dag i affärer. Först for vi ut till barkaby på deras outlet, det var inte så bra. Åt lunch på ikea och sen in på gallerian. Jag var lite deprimerad och less på mina föräldrar. Rätt nere förr mitt pengabehov och att jag visste att även om jag skulle hitta nå fint så hade jag inte råd. Det suger att vara student ibland, nästan jämt :p Väl hemma i lägenheten bestämde vi oss för att gå ner till poolen och bastun som vi hade tillgång till. Vilket väl var ett misstag så här i efterhand. När vi kom dit satt det fulla 40-50 åringar och drack vin, två kvinnor och några karlar. Vi bestämde oss för att basta först tills dom gick och när vi poolat och var påväg tillbaka till lägenheten igen upptäcker vi att Levis skor är försvunna. Dom jävlarna hade snott skorna så hon fick traska tillbaka till lägenheter i bara strumpor. Jag och Cissi knacka dörr i hela trappuppgången och försökte förgäves hitta skorna, haha det lär ju sett rätt roligt ut. Efter mycket om och men och många samtal till hyresvärden fick hon låna ett par skor tills vidare så vi kunde ta oss iväg och äta nånstans. Egentligen skulle vi ut den här kvällen och träffa maajk, men så blev det ju inte. Vi var gode less över skorna då, haha :p Vi åt på våran nya favoritresturang (där vi ätit kvällen innan) och träffade på Filip Hammar där, se där! ;p Sen gick vi hem igen drack ännu mer vin och såg stjärnor på is, surrade och såg en film.

Söndag bestämde vi oss för att ta en turistdag, men först var vi tvungen att hitta ett par skor åt Levi, mina var lite för trånga åt henne. Vi gick på stadium och hon hittade ett par till sist efter mycket om och men för personalen :p Hon tog på sig dom och tio minuter efter vi gått därifrån ringer hyrevärden och säger att en gubbe erkänt att hans sällskap tagit skorna. Så tills sist kom dom ju till rätta. Vi gick i lite affärer och jag hittade två tröjor :) Sen for vi till gamla stan, gick på julmarknad, kollade in slottet, tog kort och fikade på ett mysigt cafe med Micke och Adam. Sen fick vi skynda oss tillbaka till lägenheten hämta väskorna åkte flygtaxi till arlanda och trodde vi skulle dö. Det var halt och chauffören körde fort och dåligt. Väl framme fick vi veta att på grund av snöstorm var vårat plan försenat från 19.40 till 20.15 sen blev det 21.30 och senare 21.50. I servicedisken sa dom att dte skulle bli försenat enda till 02.45 men vid tio tiden fick vi ändå stiga på planet. inne i planet fick vi sitta och vänta en timme innan dom alls kunde fara. Flygresan var jobbig, mycket turbulens och trots att jag inte är flygrädd så måste jag säga att det var en obehagliga färd. När vi kom till luleå meddelade piloten oss att det var jättedåligt väder och att dte var omöjligt att landa, dom kollade alla andra flygplatser men där var det lika så vi fick skynda oss tillbaka för att landa på arlanda igen eftersom det började bli sämre väder där med. Snacka om less och slut man var. Var nere igen vid halv två och fick stå i kö en timme för att få veta vilket hotell vi skulle få bo på, i uppsala blev det!! Nästan en timmes bussresa dit och lika livrädd. Dåligt väder och livsfarlig busschaufför. Somnade väl på ett sunkigt hotellrum vid fyra utan nå mat i magen, hungrig och less.

Måndag klev upp vid åtta, inte direkt utvilad. Åt hotellfrukost, det enda roliga med hela situationen, även fast det kanske inte var den bästa hotellfrukosten jag ätit så var det ändå bra. Vi packade ihop våra grejer och gick ner till bussen som kom och hämta oss halv tio, den blev proppfull och vi fick invänta en ny. Just då kändes det som att all otur vända sig mot oss. Vi hade blivit lovade en flygbiljett till luleå igen kl 11.50 så vi blev oroliga att vi inte skulle hinna. Kom till arlanda vid 11.30 och såg att flyget var försenat en timme. Ingen bråska alltså. När vi skulle checka in bagaget fanns våra namn helt plötsligt inte med på listan! Det var som att jag redan hade känt på mig det. Vi stod och bråka med tjejen vid disken ett tag men det enda hon gav oss var standby biljetter, hur sugit var inte det då. Inte direkt stor chans man kommer på ett flyg på standby biljetter när det finns hundratals människor fått stanna över natten på grund av inställda flyg. Vi var arga, trött, sura och less. Klockan gick och vid tre fixade vi oss iaf vanliga biljetter. Halv fem fick vi stiga på ett plan, vänta på planet i 2,5 timmar och sen vid sju begav vi oss mot luleå, landade vid halv nio och klev in genom dörren efter 21. Hungrog och slut satte jag mig framför tv och dator en stund. Pratade med robert i telefon och somnade tidigt.


haha ja det var ju den resan det, liteee för händelserik som sagt. Men jag är nöjd. Riktigt fina tjejer jag fått spendera dessa dagar med så vad har jag att gnälla över egentligen? :)

puss

KOMMENTARER


Anonym

Ha ha men gud vilken hemsk resa.. Jaa den måste väl ändå vara värre än när ni åkte hem från Örebro förra gången? då kom ni ju i allafall hem :) Skönt att höra att ni är hemma nu trots allt! puss på dig min sköna

2008-11-25 // 18:33:50
Anonym

Najs blogg darling :P

2008-11-25 // 20:23:35

testar!

2008-11-25 // 21:19:16
Anonym

2008-11-26 // 22:19:19

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-28 // 12:00:37
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: