kvällspigg tjej

nu sitter jag här som vanligt vid den här tiden, lika pigg och lika lite att göra och veta att jag bord egentligen sova för att det inte ska bli som varenda morgon för mig. Det spelar ingen roll, hur jag än gör så lyckas jag alltid med att stiga upp försent så jag får stresssa och kommer alltid nån minut försent, och dom få gångerna jag faktiskt lyckas stiga upp lite tidigare är jag så nöjd öve rmig själv och tror liksom att jag har all tid i världen, och då slutar det ändå på samma vis som alla andra dagar. Min sömnklocka går helt fel och det är faktiskt jättejobbigt. Jag beundrar alla människor som är morgonpigga, som liksom kan stiga upp sex på morgon när dom är lediga sitta och dricka kaffe, lyssna på radio och ta det lugnt, utan att vara svintrött och bara längta till sängen. Dom missar iofs oftast det här sköna lugnt som jag kan känna när jag är ute och går med Viggo vid elva, tolv tiden på natten då det är mörkt och släckt överallt och man har all tid i världen på att inte behöva göra nånting förutom att ta det lugnt.

oj det där blev nog en helt jobbig text som ingen säkert orkar läsa, men ändå.

Igår var jag på personalfest med konsum. Haha det var faktiskt mycket roligare än vad jag förväntat mig. Alla var så glada och trevlig, så är inte riktigt alla på själva konsum, inte sådär iaf. Först hängde vi på konsum och hade lotteri, drack, åt chips och surrade. Sen for vi till hotellet där vi åt plankstek, helt gott vareee :) Och efter det körde vi lite karaoke. Terje var kung och hade en egen mick, haha och jag carina och anita gjorde ett tappert försök att hänga med medans dom andra satt och kolla på, allt var helt komiskt egentligen men ändå så kul. Kan ju ändå tänka mig hur det såg ut hela spektaklet ;p hahaha. Sen kom Carita och hämta mig och vi hängde hos jimmy ett tag, innan jag blev trött åt lite vanliljyoghurt och gick hem. Men det var en trevlig kväll, en på mycket länge. Jag har mest jobbat varje helg enda sen jul och dom få helger jag varit ledig ha jag annars tillbringat i stugan så det var skönt att göra nånting annat, umgås lite :)... Tror faktiskt det är därför jag tycker om sommarn så mycket, för att jag är sämst på att ta tag i nå i att umgås. Men på sommarn blir allt sånt bara av sig själv det går liksom inte att inte umgås på sommarn.

Idag har jag inte gjort mycket av dagen vaknade tolv imorse, väldigt längesen jag sov så länge. Viggo bruka vara bra på att tassa mig på kroppen så att jag vaknar :p Men idag gjorde han bara ett ynka försök sen gav han upp och gick och la sig under sängen. Han låg till och med kvar där ett bra tag efter att jag stigit upp. Sen gick vi ut en kort promenad, vi åt och sen gick vi och la osss igen och tog det bara lugnt. Sen fick jag dåligt samvete eftersom vädret var så fint så då städa jag lite innan vi gick ut på en långpromenad. Och städa behövdes då verkligen, ojoj jag och Vigggo är verkligen expert på att stöka ner, han är faktiskt snäppet värre! För har han inte bitit sönder nån av sina leksaker så har han lyckas bita sönder nån av mina grejer, han är helt sjukt duktigt på det. Oftast är det inte så viktiga grejer, mest plastpåsar och kartonger, hushållspapper eller nån kudde. Men ändå!
Nu är det iaf fint ett tag :)

Nu ikväll har jag varit hos mamma och pappa på långgatan och tiggt till mig en räksallad från pizzan, och sen tvingade jag pappa att hjälpa mig att fixa iordning en fruktsallad. Så då blev det frukt och glass med chokladsås :)

Imorgon ska jag och pappa fara till luleå då jag slutat. Först blire att kolla på lite lägenheter och sen ska alex få fixa mitt hår, så nu ska jag bli ljus igen. Bli mig själv :) haha. Även fast jag faktiskt gillat att vara mörk så är det ändå inte riktigt rätt, kan ju bero på att jag har varit ljus i stort sett hela mitt liv... :p


nej nu är det väl dags att försöka sova ändå!
SOVGOTT

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: