en helt okej dag :)

idag har varit en rätt bra dag faktiskt. Jobbade till 14 och sen for jag och Kim upp till jokkmokk för att köpa hundmat, fanns inte mycket annat där att göra så vi löpte en korv for runt en kort liten stund och sen hem till vuollerim igen. Stannade på långgatan ett tag och tiggde till mig mat som vanligt, haha. Jag är fan bra på det där! Och oftast tänker jag att idag ska jag fara hem och äta men så blire ändå inte så. Fast nu låter det som att jag alltid far hem och äter och så är det ju ine riktigt. Men dom gånger jag lyckas vara där kring middagstid då blir det liksom att jag snyltar lite, eller bli bjuden faktiskt! :) Jaja efter maten färgade jag mammas hår och sen for jag och Kim ut och härjade lite med Viggo. Han fick springa av sig, sen träna vi lite stanna och efter det hade kim och han race. Kim på cykeln och Viggo sprang.. Haha och Viggo vann, trots att Kim fick försprång! :)

Sen for jag hem och var ute på en 40 min promenad med mamma. Men hon har blivit så lat, förr gick vi alltid en timme iaf men nu ska hon högst gå en halvtimme sen börjar hon gnälla om det ena och de andra, helt jobbigt! :p

Jag satt och längta till valborg nyss, helt kul det ska bli att gå ut lite. Har ju som varit dåligt med det på sisone för mig med allt jobb och hunden. Men nu jäklar! ;) Måste bara fixa kameran, eller datorn snarare! Den har varit helt konstig sen jag formatera om dne och ingenting funkar, verken usbkabeln eller där man kan stoppa in minneskortet så jag har liksom inte kunnat lägga in nå bilder på hur länge som helst, så nu börjar nog kameran bli fulll med kort snart.
Hade tänkt be kent hjälpa mig men ska det fixas innan valborg blir det ju lite problem alltså.. :p
Jaja det löser sig alltid på nå vis... :)


nu ska jag väl fika nå för min mage kurrar, och sen är det väl egentligen sängen som gäller



puss!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: