det var rätt roligt

En dag förra veckan när jag för en gångs skull drog en sån där riktig storstädning började de plinga och knacka på dörren, eftersom jag alltid har den låst nuförtiden pga att Viggo kan öppna den och bruka springa på tanterna på våningen ovanför när dom är på väg ner.. Så jag skyndade mig till dörren med Viggo skällande i bakgrunden, en snabb tanke slog mig vem det kunde vara eftersom dom flesta som kommer förbi alltid bruka ringa innan. När jag öppnar dörren står min alkisgranne Stellan utanför.
- Hörru kom kom jag måste få prata med dig, viskar han försiktigt. Medans jag försöker hålla igen dörren så att inte Viggo ska springa ut.
-Ja vad är det? frågar jag fundersamt.
- Joo jag har tänkt att du har ju en lapphund, och dom behöver ju vara ute mycket och han brukar ju skälla och så om dagarna (mumla nå om irrriterad)
- Blir du irriterad? fråga jag och tänkte ut vilken föreläsning jag tänkte dra om alla gånger han spelar carola på högsta volym eller drar opera med sin egen inte så vackra stämma.
- nejnejnej inte jag, men du brukar ju bli.
- Ja kanske för att han ska lära sig att han inte ska skälla!
- Jaja bra taktik. (Vet inte om han var ironisk eller om han bara höll med). Ja men jag är ju förtidspensionerad vet du, så jag kan ju gå långa promenader med han, fleeera timmar!
Jag försöker snällt förklara att det inte nog är nån bra ide, men han tjatar på om hur mycket tid han har. Så jag berättar att han brukar hugga folk i bland men inte ens det hjälper så till sist tackar jag och säger att jag återkommer ifall jag ändrar mig. haha!

Nooog för att han är jävligt konstig men hur tror han i sin vildaste fantasi att jag skulle låta en alkis få min nyckel och gå in här i min lägenhet för att hämta min hund? hoho ibland förstår man inte vad folk tänker med. Men det var ju rätt roligt såhär i efterhand :p

Nyss var jag och mamma ute och gick med Viggo och imorgon måste jag nog troligtvis dra upp till jokkmokk och köpa hundmat, kändes då inte alls nå kul.



heeey godnatt :)


KOMMENTARER


Haha, alkis stellan.. vilket namn :P haha

2008-04-13 // 23:52:56
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: